معاون رییس جمهورگفت: امروز جزو ۱۰ کشور نیروگاه ساز دنیا هستیم و شرکت‌های ما هم در داخل و هم در خارج کشور پروژه‌های نیروگاهی اجرا می‌کنند.

ایران جزو ۱۰ کشور سازنده نیروگاه در دنیاست

به گزارش قدس خراسان به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، داود منظور عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز اول نیروگاه سیکل‌ترکیبی راشد در تربت حیدریه گفت: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم شاهد چندین ناترازی در بازار ارز و انرژی و غیره بودیم. دولت سعی دارد تمام این ناترازی‌ها را با توان داخلی مدیریت کند و در این دو سال شاهد هستیم این ناترازی‌ها کاهش داشته است. 

وی گفت: امیدواریم تا دو سال آینده به یک پایداری در تامین انرژی و اقتصاد و برق و گاز مطمئن دست پیدا کنیم. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: امروز افتخار داریم نیروگاه راشد را به بهره‌برداری برسانیم و امیدواریم تا سال اینده مابقی آن نیز به بهره‌برداری برسد. 

وی تصریح کرد: این نیروگاه به تنهایی یک دستاورد مهم است. هم توربین‌و هم خط انتقال برق و هم خط انتقال گاز به اینجا آمده است و سرمایه‌گذاری عظیمی صورت گرفته که برای توسعه زیر ساخت‌های خراسان رضوی نقش مهمی ایفا خواهد کرد. 

منظور خاطرنشان کرد: امروز جزو ده کشور نیروگاه ساز دنیا هستیم و شرکت‌های ما هم در داخل و هم در خارج کشور پروژه‌های نیروگاهی اجرا می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.